پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181673
اوپک سقف ۳۰ ميليون بشکه‌اي توليد را تغيير نداد / ثبات قيمت نفت بين 75 تا 80 دلار
تاریخ انتشار : 1394/03/16 07:41:15
نمایش : 1167
کشورهاي عضو اوپک طي نشست نيم سالانه خود در وين، سقف توليد ۳۰ ميليون بشکه در روز را تغيير ندادند و همين امر قيمت نفت را در معاملات روز جاري کاهش داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از دنيانيوز، در نشست اخير سازمان کشورهاي صادر کننده نفت، اوپک، تصميم وزرا و نمايندگان کشورها بر اين شد که سقف توليد براي 6 ماه‌ آينده و تا برگزاري نشست بعدي اين سازمان تغيير نکند.

اين تصميم در حالي است که مازاد عرضه همچنان در بازار جهاني نفت وجود دارد و همين امر مدت هاست که قيمت نفت را پايين نگه داشته است.

اعضاي اين سازمان که در حال حاضر حدود يک سوم نفت مورد نياز جهان را تأمين مي کنند با هدف حفظ سهم خود از بازار جهاني از يک سو و همچنين فشار بر توليد  نفت پرهزينه شيل آمريکا از سوي ديگر سقف توليد خود را طي ماه هاي گذشته و ماه‌هاي آينده تغيير نداده و نخواهند داد.

اين تصميم اوپک قيمت نفت را طي ساعت‌هاي گذشته کاهش داده است، به طوري که در حال حاضر اين ديدگاه در بازار جهاني وجود دارد که حضور مازاد عرضه همچنان در سطح جهان ادامه خواهد داشت.

کارشناسان معتقدند، اين اقدام اوپک در راستاي ضربه زدن به توليد کنندگان نفت شيل و همچنين نفت آب هاي عميق که به دليل هزينه بالاي توليد آنها نيازمند قيمت بالاي نفت هستند، صورت مي‌گيرد.

در اين نشست وزراي نفت کشورهاي عضو اوپک اعلام کردند که قيمت نفت بشکه‌اي حدود 75 تا 80 دلار براي آنها مطلوب بوده و مي تواند به اين کشورها در زمينه تأمين مخارج و بودجه خود کمک کند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html